تأثیرات قابل مشاهده یون منفی

تأثیرات قابل مشاهده یون منفی
فهرست مطالب

تحقیقات نشان داده است که اکثر انسانها در جایی که یون منفی کمی دارد شدیدا احساس افسردگی می کنند. بیشترین تأثیری که در هنگام وجود یون منفی بالا می توان مشاهده کرد این است که شخص احساس بهتری نسبت به خود می کند، حساسیت کمتری در رفتار خود مشاهده می کند، عکس العمل او سریعتر و پر انرژی تر می شود. ما در این مقاله به بررسی تأثیرات قابل مشاهده یون منفی به صورت کامل می پردازیم تا اطلاعات شما در این زمینه بالا برود.

بررسی تأثیرات قابل مشاهده یون منفی

1.تاثیر یون منفی بر عملکرد انسان ها نشان داده است که عکس العمل انسانها نسبت به مسائل سریعتر بوده وافراد تحت تأثیر یون منفی از انرژی بیشتر وسطح هوشیاری بالاتری بر خوردار می شوند! ( هوای پاکیزه روستاها که دارای یون منفی بالایی است همیشه به عنوان روش معالجه و جلوگیری از افسردگی استفاده می شود.)

2.مانیتورهای کامپیوتر، تلویزیون ها و سیستم های حرارتی و برودتی از مقدار یون منفی موجود در هوا می کاهند. تحقیقات نشان داده است که هم هوای داخل و هم هوای خارج از منزل از یون منفی بسیار پائینی برخواردار است و یون مثبت (باردار از ذرات مضر) در سطح بالایی قرار دارد، به عبارتی به نظر می رسد که بیشتر یا همه یون های منفی موجود در هوا در مبارزه با آلاینده ها از بین رفته اند.

3.سال هاست دردنیا از دستگاه های مولد یونی در محل های کار و منازل جهت رهایی از عوامل آلرژی زا، گرد و غبار، گرده های گیاهان، شوره حیوانی، دود سیگار و دیگر آلاینده های موجود در هوا استفاده می شود.

4.گفته شده یون های منفی بر آلرژی ، آسم، آنفلوانزا ،تب یونجه، سینوزیت ، اگزما، سوختگی اثر گذار بوده و یا حتی می تواند روش مناسبی برای جایگزین کردن قرص های آرامش بخش می باشد.

چگونه یونهای منفی آلودگی هوا را از بین می برند؟

بیشتر آلاینده ها و مواد آلرژی زای معلق در هوا به صورت مثبت باردار هستند و البته یون منفی به صورت منفی باردار است، این موضوع باعث می شود که یک جذب مگنتیک بین آلاینده های معلق در هوا بوجود می آورد که باعث می شود آن ها یکپارچه شده و به هم بچسبند که درنتیجه آنها خیلی سنگین می شوند و بدون اینکه بتوانند آسیبی به سلامتی ما برسانند به زمین فرود می آیند، جایی که دیگر راهی برای ورود به سیستم تنفسی شما نداشته باشند.

حتی اگر آنها قبل از اینکه پائین بیایند از طریق دم وارد سیستم تنفسی بشوند به دلیل افزایش حجم در قسمت فوقانی سیستم تنفسی فیلتر می شوند. البته در صورت عدم تولید مرتب یون منفی این آلاینده های حجیم می توانند دوباره به هوا بازگردند.

تحقیقات دیگری ثابت کرده اند که یونهای منفی اثر بیولوژیکی بر باکتری ها و ویروس ها دارند و در صورت تماس آن ها را نابود می کنند.

چگونه یونهای منفی آلودگی هوا را از بین می برند؟

بررسی چگونه یونهای منفی آلودگی هوا را از بین می برند؟

واقعیت ها در مورد یون منفی

یونیزاسیون به عنوان یک روش معالجه جهت درمان آلرژی از سوی سازمان FDA ( Food and Drug Administration) تایید شده است .

در مارچ 1999 مجله Good House keeping پژوهشگران خود را بر آن داشت که تاثیر دستگاه های تولید یون منفی را بر دود تست کند و ثابت شد که تمامی دود داخل یک محیط بسته تحت تاثیر یون منفی از بین می رود.

تحقیقات بخش کشاورزی آمریکا اخیرا ثابت کرده است که یونیزه کردن یک اتاق باعث می شود که 52% گرد وغبار کمتری در هوا باشد و 95% باکتری کمتری در هوا باقی بماند. (چرا که بیشتر آلاینده ها بر روی ذرات گرد و غبار موجود در هوا زندگی می کنند.)

یون منفی چیست؟

یون منفی، اتم های اکسیژن هستند با یک الکترون اضافه که به ما کمک می کنند تا احساس بهتری بکنیم. در هوا ذرات با بارهای مثبت و منفی وجود دارند. از تجمع ذرات با بار مثبت ، یون مثبت و ذرات با بارمنفی ، یون منفی تشكیل می شود. بالا بودن میزان یون مثبت در هوا باعث احساس افسردگی، سر درد و سستی و رخوت و ….. در افراد می گردد.

تخلیه الكتریكی ولتاژ بالا از طریق عملكرد میله الكترود می تواند باعث تولید مقدار زیادی یون منفی گردد . این یون های منفی می توانند به ذرات مسموم معلق در هوا چسبیده و هوا را از وجود آلاینده ها پاك نمایند.

یون منفی چیست؟

معرفی کامل یون منفی

آیا احساسی را که در کنار آبشارها یا در اوج کوهها داشته اید به خاطر دارید؟

در اماکن هزاران یون منفی وجود دارد که تاثیر فوق العاده ای در بیوشیمی انسان دارند. در هوای تازه روستاها معمولا 2000 تا 4000 یون منفی در سانتیمتر مکعب وجود دارد (تقریبا به اندازه یک حبه قند). در کوهستان بیشتر از 100.000 یون منفی در سانتی متر مکعب وجود دارد در حالیکه در هوای آلوده شهری پائین تر از 100 یون منفی در سانتیمتر مکعب وجود دارد.

زمانیکه یونیزاسیون هوا در بیمارستان ها و اماکن کاری اروپا و روسیه اجباری است، درکشور ما علیرغم هوای مسموم و بسیار آلوده به تازگی مورد توجه قرار گرفته است.

یون ها ذرات باردار موجود درهوا هستند که در طبیعت زمانی که انرژی بر مولکولی مانند دی اکسید کربن، اکسیژن، آب یا نیتروژن وارد می شود ، باعث میشود که یک الکترون از مولکول جدا شده و یک یون باردار مثبت به جا بگذارد. الکترون جدا شده خود را به نزدیکترین مولکول می چسباند و آن را تبدیل به یون باردار منفی می کند. این یون باردار منفی اکسیژن است که بهترین تاثیر را بر ما دارد.

تاثیر یون های منفی بر آلودگی هوا

یونهای منفی ذرات باردار الکتریکی هستند که آلودگی های موجود در هوایی را که ما تنفس می کنیم از بین میبرند و اثر جوان کننده ای بر سیستم های فیزیولوژیکی ما دارند (مانند سیستم تنفسی).

آیا هرگز توجه کرده اید که ما تا چه اندازه احساس تازگی در کوهها، کنار دریا، در جنگل یا در کنار آبشارها می کنیم؟ یا چقدر احساس پر انرژی بودن به ما دست می دهد؟ توضیح آن این است که این اماکن معمولا سرشار از بیلیونها یون منفی هستند. پس از رعد و برق ، اکثر ما احساس تازگی می کنیم این به دلیل این است که طوفان الکتریکی تریلیون ها یونهای منفی آرامش بخش در هوا پخش کرده اند که اعصاب را تسکین داده و ما را سرشار از انرژی میکنند.

تحقیقات علمی ثابت کرده اند که در فضاهایی که از یون منفی بالایی برخوردار هستند آثار حساسیت ، آسم ، افسردگی ، خستگی و سر درد کمتر دیده می شود و در این مکانها افراد از توانایی ، قدرت کار ، تمایل به همکاری و کارکرد مغزی بالاتری برخوردار بوده و ضریب اشتباه آنان پائین می آید.

یونهای منفی چه فوائدی دارند؟

از بین بردن باكتری ها، جلوگیری از پیر شدن سلول های بدن، بالا بردن توانایی نگه داری اكسیژن در خون، بهتر كردن عملكرد سوخت و ساز بدن، بالا بردن میزان هوشیاری، از بین بردن خستگی ، بالا بردن مقاومت بدن(سیستم ایمنی) در مقابل بیماری ها، تاثیر اساسی در معالجه سردرد، بی خوابی و كم خوابی، آلرژی، آسم و فوائد بسیار دیگر می گذارد.

نتیجه تحقیقات اخیر سازمان كشاورزی آمریكا نشان می دهد كه یونیزه كردن یك اتاق باعث كاهش 52% غبار و 95% باكتری موجود در هوای آن اتاق می گردد (لازم به تذكر است كه بیشتر آلاینده های موجود در هوا در ذرات غبار معلق در هوا زندگی می كنند)

یونهای منفی چه فوائدی دارند؟

بررسی تاثیرات یون منفی

تاثیرات قابل مشاهده یون منفی در محیط های شهری

همانطور که میدانید افراد ساکن در کلان شهرها بیشتر در معرض خطرات ناشی از آلودگی هوا هستند. این مسئله در کودکان، سالمندان و بیماران ساکن در این شهرها بیشترین تاثیر را می گذارد. آلودگی هوا باعث می شود که این افراد یون های مثبت زیادی را دریافت کنند و تاثیرات منفی را روی سلامتی آن ها می گذارد. یون های منفی می توانند بر این آلودگی ها غلبه کنند و باعث پاک تر شدن هوا شوند.

لازم به ذکر است که مزایای یون های منفی تنها به تصفیه هوا و کاهش میزان باکتری ها خلاصه نمی شود. این یون ها دارای ابعاد کوچکی هستند و از طریق پوست و ریه ها به سادگی جذب بدن می شوند. این موضوع باعث می شود که  تأثیر بیولوژیکی بسیاری روی بدن بگذارند.

سبک زندگی شلوغ شهری موجب می شود که یون های مثبت زیادی ایجاد گردند. این مسئله تنفس را نه تنها در فضاهای باز بلکه در فضاهای بسته نیز سخت میکند و سطح آلودگی محیط های بسته را نیز افزایش می دهد.

چگونه یونهای منفی آلاینده های هوا را از بین می برند؟

(-) (-) (-)
(-) (+)*
(-) (+)* (-) (+)*
(-) (+)* (+)* (-)
(+)* (+)*

یون های منفی ،بار منفی خود را به آلاینده ها و عوامل آلرژی زا كه به صورت مثبت باردار هستند می چسبانند . ذرات تشكیل شده جدید بزرگتر و سنگین تر هستند و بنابراین به طرف زمین كشیده می شوند و از فضای تنفسی ما خارج می گردن.

اغلب آلاینده های معلق به صورت مثبت باردار هستند و بر عكس یونهای منفی به صورت منفی بار دار هستند. در فضاهایی كه یون منفی با غلظت (چگالی) بالا در آن وجود دارد، آن ها می توانند بار آلاینده های معلق را به بار منفی تبدیل كنند.

این امر موجب می شود كه جذب مغناطیسی بین آلاینده های معلق در هوا بوجود آید و درنتیجه آنها به یكدیگر می پیوندند و سنگین تر از آن حدی می شوندكه بتوانند به صورت معلق درهوا باقی بمانند وبدون آسیب رساندن به چیزی روی زمین می افتند و دیگر در مسیر هوای تنفسی شما قرار نخواهند گرفت.

حتی اگر آن ها قبل از اینكه به زمین برسند تنفس شوند، چون ذرات بزرگتری هستند توسط فیلتر های بالای ناحیه تنفسی فیلتر می شوند.

برخی مطالعات نشان داده كه یون منفی اثر بیولوژیكی روی باكتریها و ویروسها داشته و در صورت تماس، آنها را از بین می برد.

چرا یون منفی به همراه اوزن با مقدار كم؟

یون منفی و اوزن در طبیعت بوجود آمده اند و در مناطقی یافت می شوند كه از خالص ترین و بالاترین سطح هوای سالم برخوردارند. این اماكن معمولا شامل بالای كوه ها، نزدیك آبشارها، جاهایی كه لحضاتی قبل رعد و برق صورت گرفته، چمن زارهای دور از شهر و كناره های اقیانوس دركنار امواج بلند هستند.

چرا یون منفی به همراه اوزن با مقدار كم؟

بررسی علت یون منفی به همراه اوزن با مقدار كم؟

سخن نهایی در مورد تأثیرات قابل مشاهده یون منفی

مطالعات در دانشگاه کلمبیا و انستیتو روانشناسی ایالت نیویورک نشان می دهد که دستگاه های مولد یونی با درصد بالا به صورت خاصی به شکل ضدافسردگی عمل می کنند.

اتاق هایی که از یون منفی زیادی برخوردار هستند به شکل کاملا چشمگیری نشان داده اند که از رشد باکتری ها و خیلی عوامل بیماری زای دیگر جلوگیری کرده و در از بین بردن گرد و غبار ، ویروس ها، دود سیگار، شوره حیوانی، بوی نامطبوع و دودهای شیمیایی مسموم کننده تاثیر بی نظیری دارند.

سوالات متداول در مورد تأثیرات قابل مشاهده یون منفی

1.آیا دود خروجی از خودروهایی سنگین و کارخانه ها تولید یون های منفی را کاهش می دهد؟

بله، دود خروجی از خودروهای سنگین مانند کامیون ها و اتوبوس ها و دود حاصل از کارخانه ها با یکدیگر ترکیب می شوند و یون های مثبت بسیاری را ایجاد می کنند. این موضوع موجب می شود که تولید یون های منفی در محیط تا حد زیادی کاهش پیدا کند.

2.یون های منفی چگونه باعث افزایش انرژی در ما می شوند؟

اگر در معرض هوای پاک قرار بگیرید یون های منفی بیشتری را تنفس خواهید کرد. این موضوع موجب می شود که میزان سروتونین (هورمون شادی) در بدن شما افزایش پیدا کند. این مسئله انرژی و روحیه شما را تا حد زیادی بالا خواهد برد.

3.یون های منفی چگونه می توانند در افزایش قدرت سیستم ایمنی بدن تاثیر بگذارند؟

زمانی که هوای اطراف شما پاک است میزان دریافت اکسیژن در شما بیشتر می شود. افزایش اکسیژن باعث بهبود عملکرد گلبول های سفید خون خواهد شد. این مسئله کمک شایانی به از بین بردن باکتری ها میکند.

امتیاز دهید post

6 دیدگاه در “تأثیرات قابل مشاهده یون منفی

  1. هستی گفت:

    یعنی وجود یون های منغی در کوه ها باعث می شه که ما احساس بهتری داشته باشیم و یک آرامش خوبی دارد؟

    1. میثم صباغیان گفت:

      سلام
      بله دوست گرامی

  2. اشکان گفت:

    مگه یون توی تنفس اختلال ایجاد میکنه؟

    1. میثم صباغیان گفت:

      سلام دوست گرامی
      خیر
      بلکه برای سلامتی و تمیز کردن هوای محیط موثر است.

  3. مهسا گفت:

    مطالب عالی و کامل بود
    ممنون

    1. هون لند گفت:

      با سلام
      ممنون از شما.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
فروشگاه
علاقه مندی
0 محصول سبد خرید
حساب کاربری من